life spirit

life spirit

dinsdag 25 januari 2011

verhaaltje voor de dag

verhaaltje voor de dag
zie de regen langs het raam druppen geen weer om uit bed te willen geen weer om redens tot opstaan te bedenken geen weer om een vreugdes dans te doen geen weer om energiek te zijn geen weer om naar buiten te willen om een bezoekje aan de dierentuin te ondernemen nee weer om te luieren uren in bed te liggen opgekropen tegen je liefje over vakanties weg te dromen denken aan palmbomen zand en blote billen in een warm water zee zonder krokodilletjes en stekel planten of kwallen met glibberige tentakels. Een fruitcocktail in je hand. Jou aan mn zij. het leven zou volmaakt zijn als we zo maar in onze dromen konden stappen er weer uit konden springen en van droom tot droom konden leven het leven zou oneindig zijn maar nooit vervelen we zouden ook niet ouder worden alleen maar mooier. Geen rimpels maar een lach geen grijs haar maar gouden lokken geen los hangende vellen maar tutu’s ik zou een slangenmens zijn jij een vriendelijke leeuwenman ik kijk omhoog tel de verdiepingen van het gebouw waar ik me in bevind. wat doe ik hier gaat er door mijn hoofd terwijl ik langs de glazen ruiten naar boven gluur vanuit mijn grote rode ronde sofa heb ik goed beeld die ik heb gedroomd zodat ik lekker zitten kon ergens op verdieping 4 doet een vrouw yoga gewoon omdat ze daar zin in heeft rek en strek en hup daar komt de boom de enige oefening die ik normaal zou kunnen uitvoeren maar als slangenmens is niks geen probleem ik leg mn beide benen in mn nek en doe een dubbele rat slag klim langs de pilaren omhoog houd me vast aan de buizen van het plafond laat mn armen naar beneden glijden mn rug helemaal bol haal diep adem en met een achterwaartse rug krol in de lucht met een driedubbele salto kom ik op beide benen op de grond. En iedereen applaudisseert. jij brult. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten