life spirit

life spirit

woensdag 26 januari 2011

HET ZWARTE SCHAAP

Ik stond op vergelijken
en bestuurde jouw gezicht
naast het mijne


Ik heb dezelfde ogen
die diepe blikken naar oneindig
En ik krijg jouw
trekken om mijn mond
De hoeken omhoog gebogen
Soms ben ik eigenwijs
maar dat maakt me ik
ik stel het op prijs dat ik weet dat jij het ook bent
maar we hebben onze rust
En we zitten graag naast elkaar
En we kunnen blijven praten
 zoveel
Voor alles wat jij doet
Heb ik hetzelfde ritueel
Papa, ik lijk steeds meer op jou
Ik heb dezelfde gedachten
En ik krijg jouw
rimpels in mijn huid
Jij hebt jouw ideeën
Ik heb mijn ideeën
En we zerven in gedachten
Maar we komen altijd thuis
De waarheid die je zocht
En die je nooit hebt gevonden
Ik zoek haar ook
En tevergeefs
Zolang ik leef
Want papa, ik lijk
steeds meer op jou
Vroeger kon je steng zijn
En ik heb je soms gehaat
Maar jouw woorden
Ze liggen op mijn lippen
En ik praat nu
Zoals jij vroeger praatte
Ik heb een goddeloos geloof
Een geloof in de wereld
in het leven zoals de morgen brengt
En misschien ben ik geworden
Wat jij helemaal niet wou
Maar papa, ik lijk
steeds meer op jou
Maar papa
Ik hou ook steeds meer van jou





-naar de tekst van 'papa' van Stef Bos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten